Woensdag 16 maart Rotorua – Waihi Beach - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Woensdag 16 maart Rotorua – Waihi Beach - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Woensdag 16 maart Rotorua – Waihi Beach

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

16 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Marita en Aart zwemmen voor het ontbijt nog een keer in het mooie blauwe meer.
Dan rijden we tegen half elf via de Thermal Explorer Highway richting Murupara. Hier komen we via een gravelroad in een bosrijk gebied met naaldbomen. Grote vrachtwagens met boomstammen passeren ons in volle vaart, een grote stofwolk achterlatend. Gelukkig wordt het merendeel van de berghellingen opnieuw aangeplant!

In Whakatane aan de Bay of Plenty rijden we naar het strand. Aart heeft een filmpje op youtube gezien, waarin de onveilige ingang van de havenmonding werd getoond. Er liggen een paar verradelijke rotsen voor de havenmonding. Vanuit Whakatane kun je met een boot naar White Island, een actieve zeevulkaan. Wij lunchen aan het strand en rijden dan richting het gebied Coromandel.

We vinden het erg druk op de weg en het landschap is niet erg interessant. Wel ziet de lucht er heel spannend uit: een gitzwarte lucht verraadt niet veel goeds.
Bij de stad Tauranga is het erg druk. In deze streek zien we veel velden met kiwiplanten.

Tegen half zes komen we bij een Top Ten Hollidaypark in Waihi Beach, een mooi kustdorpje met een mooi strand. Er is plek voor ons en na een drankje op ons terras lopen we in een onweersbui naar hét lokale restaurant: Flat White. Het is een vrij nieuw restaurant met zicht op de oceaan. We worden geholpen door Lisanne, een meisje uit Nederland samenwonend met een Kiwi. Wanneer we terug lopen, is de regen gestopt!

Song of the day "Four seasons in one day": Crowded House