Maandag 15 februari Mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Maandag 15 februari Mount Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Maandag 15 februari Mount Cook

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

18 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

’s Morgens ontbijt in het restaurant van The Hermitage. Een prachtig hotel met jongelui van allerlei nationaliteiten in de bediening. Ook een Nederlandse jongen ontmoet, die hier een aantal maanden werkt. Wat boodschapjes gedaan en karweitjes van huishoudelijke aard. Ons huisje is erg gezellig met een tuintje en een bank. Mount Cook Village is kleinschalig opgezet park met een hotel en motels. Het is vernoemd naar Sir Edmund Hillary, een bekende bergbeklimmer. Er is ook een museum met informatie over alpinisme. ’s Middags gaan we de Hooker Valley trail wandelen. Een tocht van 4 uur door de Hooker vallei richting Mount Cook. We passeren drie hangbruggen over de Hooker rivier en eindigen bij het gletsjermeer. Het ijs van de gletsjer licht mooi op door de zon en we krijgen een zomerse kleur! ’s Avonds toch maar weer naar de gezellige skilodge voor een warme maaltijd.

Song of the day: “Bridge over troubled water” Simon and Carfunkel