Zaterdag 26 maart Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Zaterdag 26 maart Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Zaterdag 26 maart Auckland

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

26 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

We willen onze laatste dag van de vakantie nog fijn besteden in Auckland.

We rijden eerst naar Mount Eden, één van de uitgebluste vulkanen in Auckland. We kijken in een diepe krater van 50 m. die begroeid is met gras en bloemen. Het uitzicht over de stad is prachtig. En hier kun je goed zien hoe groen de stad is en hoeveel water er ligt.

Dan maken we een haventocht met een ferry. We zien de skyline van Auckland met de markante Sky Tower van 328 m. De eerste stop is bij de oude vuurtoren Bean Rock aan het begin van Waitema Harbour uit 1871. Eén vuurtorenwachter kon daar indertijd wonen. Dan varen we door naar Rangitoto Island, een vulkanisch eiland waar we even van boord kunnen. Dan varen we naar Devonport Noord, een marinebasis. Dan gaan we tot de Harbour Bridge, waar op dat moment iemand vanaf bungeejumpt. Spectaculair! Viaduct Harbour, de grootste haven van Auckland kan 3000 boten stallen, de grootste haven op het zuidelijk halfrond.

We hebben een vrijkaartje voor Devonport en hier brengen we de rest van de dag door. Het is een gezellig plaatsje met Victoriaanse huizen.
We eindigen op het strand.

’s Avonds een hele gezellige avond gehad in een Ierse pub. Morgen vliegen we om 14.30 uur terug naar Nederland. Het was een fantastische reis en we hebben er met z’n allen van genoten!

Slogan van de vakantie: “Not all who wander are lost”