Donderdag 24 maart Kaeo - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Donderdag 24 maart Kaeo - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Donderdag 24 maart Kaeo

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

26 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Kaeo

Vandaag is Ruud jarig!

De regen is gestopt en we willen er op uit! We rijden naar Kerikeri, een gezellig plaatsje bij Bay of Islands.

Eerst bezoeken we Rewa’s Village, een openluchtmuseum van een Maoridorp. Het is een reconstructie van een Kainga (dorp) zoals de Maori die bewoonden, toen de zendelingen aan land kwamen. In Kerikeri zijn de twee oudste Europese gebouwen van N. Zld. namelijk Het Kemp House uit 1822, een Anglicaanse zendingspost. En de Stone Store, dat eerst als opslagplaats voor de zending fungeerde en daarna een levensmiddelenwinkel werd. Omdat de winkel ongunstig in een bocht lag en daardoor veel last had van voorbijrijdend verkeer, is er een nieuwe rondweg om dit stadje gelegd.

Stroomopwaarts langs de rivier ligt de Rainbow Falls, een mooie waterval van 30 m. hoogte. Als de zon schijnt en gunstig staat, zie je een regenboog in de opstijgende waterdamp.

Dan rijden we door naar Paihia aan de Bay of Islands. Het lijkt ons leuk om met de ferry over te steken naar het authentieke plaatsje Russell. Dit ligt prachtig aan de baai met eeuwenoude pohutukawabomen. Ruud trakteert bij Sally’s op koffie/thee met gebak. We maken een wandeling door het dorpje en omdat er een hele donkere lucht op komt zetten, besluiten we terug te varen naar Paihia.

Hier vinden we een leuk terras tussen de locals. Zij vieren het begin van het Paasweekend.

Song of the day (voor Ruud): “Friends will be friends”Queen