Zondag 20 maart Waitete bay – Mangawhai Village - Reisverslag uit Mangawhai, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Zondag 20 maart Waitete bay – Mangawhai Village - Reisverslag uit Mangawhai, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Zondag 20 maart Waitete bay – Mangawhai Village

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

22 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Mangawhai

Vanmorgen worden we verwend door John met een lekker ontbijt met pancakes en vers fruit. Geen moeite is hem te veel. Zo hoort een Bed & Breakfast naar ons idee te zijn!

Om half tien rijden we zuidwaarts richting Thames, zo genoemd door James Cook, de Engelse ontdekkingsreiziger. Het is een oud stadje, waar de gevels in de hoofdstraat doen denken aan de 19e eeuw. We lopen links en rechts langs de hoofdstraat.
In dit dorp hebben zich vanaf 1852 de eerste goudzoekers gevestigd. Er was zelfs een school die opleidde tot mijnwerker! Het stadje had ooit honderd hotels, waarvan er nu slechts vier over zijn. Ook het aantal inwoners is met de helft afgenomen….
We vervolgen de Pacific Coast Highway. In Waiharau stoppen we voor koffie met broodjes. Dan komen we in een vlak landschap en het is raar, maar we missen de mooie, groene heuvels. Na een paar uur rijden komen we bij Auckland, de stad die op het smalste deel van het Noordereiland ligt, omgeven door water.
We zien veel en grote zeilschepen in Waitemata Harbour liggen. Auckland heeft de bijnaam “City of Sails” en dat klopt! Op de weg rondom de stad is het erg druk met auto’s.

Bij Orewa stappen we even uit aan het strand, maar het waait erg hard. We zien veel kitesurfers, die van de harde wind profiteren.

In Mangwhai Village hebben we twee leuke cottages net buiten het dorp, verscholen in het groen. Het kleine park met de naam “Farmview Cottages” wordt door een Nederlands echtpaar beheerd.

Vanavond eten we weer fijn “thuis”!

Song of the day: “Welcome to the jungle” Guns & Roses