Zaterdag 19 maart Waitete Bay - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Zaterdag 19 maart Waitete Bay - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Zaterdag 19 maart Waitete Bay

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

19 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Gerda laat om zeven uur de huiskater Ringo naar buiten, zodat hij z’n behoefte buiten kan doen!

’s Morgens zwemmen in de mooie baai in het zonlicht!
Het lukt Ruud nog net om op de kleine vlam van het fornuis eieren en bacon te bakken. Een goed ontbijt.
We luieren wat en aan het begin van de middag rijden we naar de noordkaap van dit schiereiland. Het is een smalle, slingerende gravelweg met steeds mooi uitzicht op de baai. Via Colville naar Port Jackson. Af en toe zien we nog een huisje of een kleine camping. Langs de hele route staan prachtige, oude pohutukawabomen, die in december met rode bloemen bloeien.
We komen bij Cape Colville en kijken op Great Barrier Island. We kunnen nog een stukje verder rijden naar Fletcher Bay.

Hier waan je je aan het einde van de wereld. Er loopt nog een wandelroute, maar dat kost ons te veel tijd.
We rijden terug naar de plaats Coromandel en brengen de dame van het informatiecentrum chocolade als dank voor haar hulp. Bij Peppertree lekker gegeten en wanneer we terug komen bij het huis, zijn de eigenaren John en Karen ook gearriveerd. We krijgen thee aangeboden en gaan nog even naar het strand. We vinden het te koud om te gaan zwemmen.

Song of the day: “With a little help of my friends (live)” Paul McCartney and Ringo Starr