Zondag 13 maart Tongariro NP – Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Zondag 13 maart Tongariro NP – Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Zondag 13 maart Tongariro NP – Taupo

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

13 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na een lekker ontbijt met ei en bacon vertrekken we Tookaanu Thermal Pools.
Hier maken we een korte wandeling door het gebied met geisers. Een apart gezicht.

Dan rijden we via de west- en de noordkant langs Lake Taupo. Bij Kinloch gaan we naar het strand en kunnen we heerlijk zwemmen in het meer met een picknick als toegift. De lokale bevolking barbecuet bij het strand of vaart met een bootje op het meer. Er is hier geen toerist te bekennen!

Al mooi op tijd komen we aan in het stadje Taupo en vinden een mooie kamer met zicht op het meer.

Dan rijden we naar de Haku Falls: de Waikato rivier perst zich hier een weg door een ravijn van 15 m breed en 10 m diep met een verval van 20 m verdeeld over drie etappes.
Wij vinden het niet de mooiste waterval, maar het doet ons denken aan een woest stromende rivier met ijsblauw water.
Dan gaan we naar de Craters of the moon, maar deze is al gesloten.

Dichtbij is het Wairakei Geothermal Power Station waar sinds 1963 elektriciteit wordt opgewekt. Geothermische energie is goed voor 7% van de stroombehoefte van N. Zld. en deze installatie levert de helft hiervan. Het is verbazingwekkend dat wij zo dicht bij het terrein met leidingen mogen komen.

Ook hier een korte wandeling gemaakt en we zien de Waikato rivier haar weg vervolgen. ’s Avonds lekker gegeten in een bistro.

Song of the day: “Good vibrations” the Beach Boys