Vrijdag 11 maart Napier – Tongariro NP - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Vrijdag 11 maart Napier – Tongariro NP - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Vrijdag 11 maart Napier – Tongariro NP

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

13 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Tongariro

We willen nog graag even een kijkje nemen in Naupier.

We parkeren de auto aan de Marine Parade en lopen het centrum in. We zien “The six sisters”, zes gekleurde huizen naast elkaar in de bekende art-deco stijl: pastelkleuren en met grappige, kleurrijke details als planten- en geometrische patronen versierd. Napier heeft ook een leuk winkelaanbod. We sluiten ons bezoek af met een lekker kopje koffie bij één van “de zes zusters”.

Met de auto rijden we naar Bluff Hill voor een mooi uitzicht over de haven en de stad. Omdat dit een goed wijngebied is, besluiten we bij een wijngaard “De la Terre Winery & café” te stoppen. We proeven een aantal slokjes wijn en gaan met twee flessen wijn uit de streek terug naar de auto.

We rijden westwaarts door een prachtig berglandschap met een pas op 1400m. Het is hier stil en verlaten…..We passeren het plaatsje Waiouru en rijden via road 49 richting Tongariro NP, dat op de UNESCO lijst staat en het oudste nationale park van het land is. Er zijn nog drie actieve vulkanen, Mt. Tongariro (1967 m), Mt. Ngauruhoe (2291 m) en Mt. Ruapehu (2797 m). In dit gebied kun je allerlei wandeltochten maken. Onderweg zien we zelfs de heide in bloei staan!

We vinden een prachtige overnachtingsplek en kunnen ook nog lekker eten in het restaurant. We boffen!

Song of the day: “ I’m a believer” George Harrison