Woensdag 9 maart Wellington – Greytown - Reisverslag uit Greytown, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Woensdag 9 maart Wellington – Greytown - Reisverslag uit Greytown, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Woensdag 9 maart Wellington – Greytown

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

09 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Greytown

Eerst maken we een stop in Jacksonstreet, waar Aart nog een Svörd mes koopt voor zijn verzameling…..
Dan rijden we naar Paraparaumu voor een bezoek aan het Southward Museum met klassieke auto’s en motoren. De mannen kunnen zich hier uren vermaken…..
Via een scenic route rijden we noordwaarts door Staglands NP. Weer een slingerweggetje langs de heuvels en plotseling zien we in het dal een leuk houten cafeetje. Het is een soort natuurpark, waar rondleidingen worden gegeven. Hier onze lunch gebruikt.

Op een pas zien we een beeld van The Rimutaka Crossing 1915-1918: zestigduizend soldaten die tijdens de Eerste Wereldoorlog lopend over deze pas moesten om zich te melden in Wellington. Deze tocht wordt jaarlijks herdacht in Featherston door een georganiseerde mars.

Dan komen we in het wijngebied Martinborough. Het is hier kurkdroog. De weilanden zijn veranderd in gele vlaktes.
We eindigen de dag in Greytown, een aardig dorpje langs Road #2. Het motel wordt beheerd door Wobke, een Nederlander die zich zestig jaar geleden in N. Zld. heeft gevestigd.

’s Avonds weer gezellig “thuis” gegeten.

Song of the day: “Paradise by the dashboard light” Meat Loaf