Maandag 7 maart Nelson – Wellington - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Maandag 7 maart Nelson – Wellington - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Maandag 7 maart Nelson – Wellington

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

07 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Lower Hutt

Vandaag is onze laatste dag op het prachtige Zuidereiland.

Om half tien verlaten we het B&B adres en rijden we richting Picton. We nemen de scenic route en deze weg is prachtig! We kijken op blauwgroen water en maken een korte wandeling met uitzicht op Havelock, een slaperig stadje met een prachtige ligging aan een baai (onderdeel van Marlborough Sounds) en een redelijk grote haven met plezierjachten. Bij een campingcafé drinken we een kop koffie aan het water.

We zijn mooi op tijd in Picton en kunnen de auto zonder gedoe achter laten op de parkeerplaats. We moeten tot kwart over twee wachten, voordat we de ferry op kunnen. Het is een zonnige dag dus buitendeks is heerlijk. Het eerste deel van de tocht door Queen Charlotte Sound is mooi door bergen omgeven, eerst nog begroeid en verderop kaal. Op open water wordt het fris door de wind. Na 3,5 uur varen zien we Wellington. Het heeft veel hoogbouw en voor het eerst sinds lang zien we een file! Om half zes kunnen we van boord.

Bij Thrifty staat weer een prachtige auto (Toyota Highlander V6) voor ons klaar. Al snel rijden we de stad uit richting top ten park in Lower Hutt. Hier hebben we een eenvoudig huisje. ’s Avonds uit eten in de Jackson Street, waar een aantal restaurantjes zijn. Het wordt pasta eten bij de Italiaan.

Song of the day: “Jackson” Johnny Cash