Vrijdag 4 maart Collingwood – Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Vrijdag 4 maart Collingwood – Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Vrijdag 4 maart Collingwood – Nelson

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

05 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Nelson

Vandaag rijden we naar Nelson, één van de laatste stops voor onze overtocht naar het Noordereiland.

Onderweg maken we nog een korte wandeling langs een lagune, de Milnthorpe Quay. Het zonlicht schittert op het water. We hebben een slingerweg (route 60) om de Abel Tasman bergen heen, rijden door een tuinbouwgebied en stoppen op ons mooie plekje in Riwaka voor een koffiepauze.

Om half drie komen we in Nelson aan. Het is erg druk bij de balie van het informatiecentrum. We krijgen één adres, waar we kunnen vragen voor een overnachtingsplek. Na een kwartier lopen komen we bij B&B Amber House. Een mooie, houten villa wit met blauw geverfd. De Ierse eigenaar heeft nog twee kamers beschikbaar en vertelt ons uitgebreid over de regels van het huis, wie waar moet zitten bij het ontbijt en hij bepaalt wie welke kamer krijgt. Het schiet ons bijna op een lachen! Hij rijdt de mannen naar de geparkeerde auto in het centrum en geeft allerlei tips voor leuke restaurants.

’s Avonds drinken we wat bij een lokale pub, waar het gezellig druk is en geen toerist te bekennen! Daarna eten we bij The Indian Café. Het is een gezellige avond………

Song of the day: “Wild Rover” The Dubliners