Dinsdag 1 maart Mapua – Collingwood - Reisverslag uit Collingwood, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 maart Mapua – Collingwood - Reisverslag uit Collingwood, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 maart Mapua – Collingwood

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

01 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Collingwood

We ontbijten voor het huisje op een picknickbank in de zon.

Vandaag rijden we naar Abel Tasman National Park.
Aan het begin van route 60 zien we langs de weg een bordje met het opschrift “Pinot Noir Harley Davidson”. Zou hier een HD wijn te koop zijn? We rijden naar het huis op de heuvel, maar treffen helaas niemand aan. Verder naar het noorden zien we veel wijngaarden, boomgaarden met fruit en gaarden met hop als basis voor het lokale bier.

Onderweg in Upper Moutere zien we een bordje met Knifemaker. Aart is een messenverzamelaar, dus hier moeten we naar toe. In een klein houten huisje vinden we een fraaie collectie handgemaakte messen. De ambachtsman maakt ze van oude zagen en vijlen en verkoopt ze op de markt in Nelson. Door ziekte komt hij daar op dit moment niet meer aan toe. Onderweg nog een heerlijk bakje verse aardbeien gekocht.

In Riwaka drinken we koffie aan het goudgele strand, de Golden Bay. Hier komen we in gesprek met een tuinman, die een aantal jaren in Den Haag heeft gewoond. In het plaatsje Takaka is het lekker levendig. Hier zien we weer veel jongelui, die een centje willen bijverdienen bij het oogsten. We rijden verder noordwaarts en komen weer door een fraai heuvelgebied, gele velden en bossen met af en toe een rivier. We zijn verbaasd dat er zo’n hoge bergen dicht aan de kust zijn.

Bij cave Ngarua stoppen we. Voor een rondleiding zijn we net te laat. Uiteindelijk komen we in Collingwood, een klein dorpje aan de Golden Bay. We eten bij een lokale grill en we zijn het er over eens dat we wel eens lekkerder hebben gegeten…..

Song of the day; “Fields of gold” Eva Cassidy