Zaterdag 27 februari Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 februari Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 februari Hokitika

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

28 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Fijn een dag om te doen waar we zin in hebben!
De dames beginnen met de was, dat is nodig na twee weken reizen. Marita loopt langs het strand naar het jadestadje en Aart, Ruud en Gerda rijden naar Lake Kaniere en dan naar Hokitika Gorge.

Onderweg komen we langs een prachtig klein kerkje gebouwd van morenestenen. Aan de overkant is een Incident Memorial ter nagedachtenis aan een tragisch incident, waarbij zeven mensen zijn dood geschoten.
De wandeling naar de kloof is prachtig, maar door de regenval helaas geen turquoize water.

‘s Avonds eten we meer dan lekker bij Stumpers Bar tussen de locals! Gerda en Marita lopen nog weer naar de “sterrenhemel” van glimwormen.