Donderdag 25 februari Gardrona – Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Donderdag 25 februari Gardrona – Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Donderdag 25 februari Gardrona – Fox Glacier

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

25 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Vandaag rijden we 284 km via SH 6. Via Wanaka naar Haast aan de westkust.
Zoals verwacht, begint het onderweg te regenen. De eerste regenbui na twee weken vakantie op het mooie Zuidereiland. Bij het plaatsje Makarora kijken we bij de Blue Pools. Een plek waar de Makarora rivier en Haast rivier bij elkaar komen. De weg ernaar toe is prachtig: zilverbeuken helemaal bedekt met mos door de hoge luchtvochtigheid. Het lijkt een sprookjesbos! Ook hier worden we geplaagd door de zandvlieg. Vlug de auto in en uit.

Onderweg weer bergen en woest stromende rivieren. We hebben medelijden met de fietsers, die we af en toe zien. Lange, eenzame wegen en weinig mogelijkheden voor een (koffie)stop! In het kleine dorpje Haast nemen we een koffiepauze. We vervolgen weg SH 6: de Glacier Highway. Na vier uur rijden komen we weer aan de kust van de Abel Tasmanzee. Hier wandelen we langs het strand met een woeste branding en veel aangespoeld wrakhout. Ook een hoop vuurstenen, beschreven met teksten, door mensen vanuit de gehele wereld.

In Fox Glacier vinden we al snel ons overnachtingsadres.

Song of the day: “Rain Down On Me” Kane