Maandag 22 februari Te Anau – Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Maandag 22 februari Te Anau – Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Maandag 22 februari Te Anau – Queenstown

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

22 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

We beginnen de dag met een ontbijt met heerlijk vers brood. We gaan eerst naar Milford Sound, want Queenstown is qua afstand niet zo ver. Een prachtige route voert ons richting de fjord: enorme uitgestrektheid, bossen, besneeuwde bergtoppen, bruisende watervallen en rivieren en gletsjerdalen. Het is een drukke weg met bussen en auto’s vol toeristen. Bij aankomst zijn wij dus niet de enigen! Er liggen meerdere schepen klaar om de toeristen het fjord op te varen. Milford is minder ruig en veel commerciëler dan de Doubtfull.
We zien nog prachtige uitgeslepen stenen (The Chasm) door eeuwenlange waterstroom en stenen. Op een rustig plekje onder een oude boom met de kale bergen op de achtergrond picknicken we. Nu weer 120 km terug naar Te Anau.
Hier houden we een koffiestop in het leuke restaurantje Redcliff. Door een landschap van gele graslanden, kale bergen en rivieren naar Queenstown. Het laatste deel van de route is spectaculair. De weg slingert om de berg langs Lake Wakatipu.
Ons hotel ligt aan de ingaande weg: Garden Court suite. We lopen de stad in en eten buiten bij een Latijns/Caraibisch restaurantje. Heel veel jeugd op straat en op het strand. Alle backpackers van N.Zld. komen hier bij elkaar!

Song of the day: “Ain’t no mountain high enough” Diana Ross