Zondag 21 februari Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Zondag 21 februari Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Zondag 21 februari Te Anau

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

21 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Om half tien worden we met een bus opgehaald voor een dagtocht naar de Doubtful sound/fjord aan de westkust, die niet direct via de weg te bereiken is. We rijden naar Manapouri en daar ligt de eerste catamaran klaar. Na een mooi tochtje van een uur over Lake Manapouri kijken we bij de Underground Power Station. Door het hoogteverschil van 184 m. wordt hier 124.000 pk opgewekt.

Verder met de bus over de Wilmot Pass tot aan Deep Cove. Hier ligt de tweede grotere catamaran die ons over de fjord vaart. We zien veel watervallen, springende dolfijnen en een zeehond op een rots.

We varen tot aan de Abel Tasman zee en keren rond een eilandje. Tussen de immense rotswanden wordt ons gevraagd om stil te zijn en de absolute stilte te ervaren. Een heel speciaal moment! En…..we hebben geluk met het weer.
Aan het eind van de dag eten we lekkere pizza en we eindigen met een biertje en lekkere N. Zeelandse wijn.

Song of the day: “ The sound of silence” Simon and Garfunkel

• 28 Februari 2016 - 11:00

Jo Korenblik:

Hallo jongelui,
    Met veel belangstelling lees ik jullie verslag over de reis. Ik vind het heel interessant en kijk met belangstelling uit naar nieuwe berichten. Heel veel plezier.

Groetjes van jo korenblik