Donderdag 18 februari Dunedin – Catlins - Reisverslag uit Owaka Valley, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Donderdag 18 februari Dunedin – Catlins - Reisverslag uit Owaka Valley, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 februari Dunedin – Catlins

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

18 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Owaka Valley

Na een lekker ontbijt rijden we via de zuidkant van Otago Peninsula naar Larnach castle.
De vergezichten over de Stille Oceaan zijn prachtig. We wandelen zo een paar uur weg in de mooie tuin van het kasteel met mooie doorkijkjes op het water. En ook hier treffen we weer Nieuw Zeelanders met Hollands bloed. Er is ons geadviseerd om voor ons volgend adres eten en brandstof in te slaan, omdat het een vrij eenzaam gebied is. Het kost ons moeite om een supermarkt te vinden en Dunedin uit te komen. We rijden eerst zo veel mogelijk langs de kust richting Balclutha. Dan scenic route 1 richting Owaka. Bij Nugget Point aan de zuidoost kant stoppen we voor een wandeling naar een klif met vuurtoren uit 1869 en een prachtig uitzicht over de oceaan. Het water is azuurblauw en heeft een mooie branding. Ook zien we zeehonden op de klif liggen. Het kost ons veel moeite om Catlins Mohua Park te vinden. Aan het eind van een gravelweg, door een donkere bomenlaan komen we bij een open veld met een leuk huisje. De eigenaar is niet aanwezig, maar de sleutels van onze huisjes liggen klaar. Wat een mooie plek: groene heuvels met een kudde schapen. Voor ons gevoel aan het einde van de wereld.
Laat op de avond eten we lekker met z’n allen in de Korimako cottage van Ruud en Marita.

Catlins Coastline

Deep, relentless forces Buckle the layered land
Hiding bays and beaches between Long, low folds of mountains
With rugged rocky headlands Butting into the sea

Song of the day; "The River" Bruce Springsteen