Zaterdag 13 februari Christchurch – Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu Zaterdag 13 februari Christchurch – Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Zaterdag 13 februari Christchurch – Tekapo

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

16 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Aart en Ruud halen de auto op het vliegveld op; een Toyota Highlander. Wat een ruime auto. We rijden een rondje door Christchurch; zien wel wat bouwwerken, maar of dit naar aanleiding van de aardbeving of nieuwbouw is, kunnen we niet zien. Er zijn veel tuinen in deze stad. Onderweg bij een klein cafeetje Hilltop een stop gemaakt. Mooi uitzicht en een leuke Nieuw Zeelander achter de bar! We rijden eerst naar Akaroa, de enige Franse stad van het eiland. In 1883 door de Fransen gesticht. De weg ernaar toe is prachtig, een groen heuvellandschap; Akaroa ligt aan de Stille Oceaan en heel beschut. Prachtige houten huisjes met fraaie bloementuintjes. De blauwe en witte agapanthus zie je overal in bloei. Bij een viswinkel eten we fish (blue cod) and chips zo vanaf het papier. Heerlijk! We rijden via the scenic route naar Tekapo. Onderweg veel weilanden met schapen of koeien. Aan het begin van Tekapo zien we een brug met daarachter een meer: Lake Tekapo. We hebben een eenvoudige cabin. We lopen naar het meer, waar ook een klein kerkje staat The Church of the good Shepard. Helaas is het overvol met toeristen, wat het serene plekje verpest. Het is bijna niet mogelijk om een foto te maken waar geen toerist bij op staat. ’s Avonds heerlijk gegeten bij Mackenzies. Ruud en Marita hebben na het eten een prachtige sterrenhemel bij het meer gezien. Dit gebied heeft een uitzonderlijke heldere sterrenhemel.

Song of the day: “A sky full of stars” Coldplay