Donderdag 11 februari Hong Kong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van A. Markerink - WaarBenJij.nu Donderdag 11 februari Hong Kong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van A. Markerink - WaarBenJij.nu

Donderdag 11 februari Hong Kong

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg A.

16 Februari 2016 | Hong Kong, Hongkong

Om zeven uur in de morgen arriveren we op het vliegveld van Hong Kong (= Geurende Haven). We kunnen de handbagage in lockers achterlaten. De koffers worden automatisch door gecheckt richting Auckland. We gaan met de bus van Lantau Island naar het stadsdeel Kowloon/Mong Kok station. Dit is het meest authentieke deel van de immens grote stad. Onderweg zien we heel veel wolkenkrabbers van modern tot bouwvallig. Eerst een ontbijtje scoren: tussen de Chinezen toast met (een glibberig) spiegelei en roerei. Het valt ons op dat de Chinezen allemaal druk zijn met hun mobieltje! Veel oogcontact is er niet………
Nathan Road, een drukke winkelstraat, afgelopen richting Hong Kong Island aan de waterkant. Veel kleine winkeltjes met veel neonreclame. Wat zal dit ’s avonds een prachtig gezicht zijn. De slagers hakken het vlees in de openlucht en alles wordt gebruikt/gegeten. De vissen zwemmen in een bak water en worden ter plekke “gekielhaald”. Ook zijn er veel marktjes, maar de kraampjes waren om elf uur ’s ochtends nog dicht. Onderweg kwamen we langs de tempel Tin Hau. Deze kans lieten we niet voorbij gaan om een kijkje te nemen. Het was er druk met Chinezen die in verband met het Nieuwe Jaar (het jaar van de aap) offers brachten aan Bhuda. De relatief kleine ruimte was gevuld met bhuda’s in allerlei vormen en maten. Er werden wierook stokjes aangestoken, spiraalvormige wierook aan het plafond, papieren kleedjes en sommigen brachten fruit en snoepjes mee. Daarna met de hop on hop off bus door de wijk gereden. Naast de kleine, open winkeltjes zagen we ook veel luxe winkels richting de (cruise)terminal. Bij de cruise terminal koffie gedronken met zicht op de haven en de goudkleurige terminals. Er zijn aardig wat parkjes in de stad waar het heerlijk rustig is. Door Kowloon park gelopen waar ook veel Chinese gezinnen genoten van de rust. Om 21.45 onze vliegreis vervolgd.

Song of the day: “China Girl” David Bowie